- W zakresie spraw organizacyjnych:
- zapewnienie sprawnego funkcjonowania ZDIT oraz systematyczne wdrażanie optymalnych zasad organizacji i zarządzania,
- opracowywanie projektów zarządzeń i poleceń Dyrektora oraz regulaminów i innych dokumentów dotyczących funkcjonowania ZDiT,
- prowadzenie ewidencji uchwał Rady Miejskiej w Koszalinie, zarządzeń Prezydenta Miasta Koszalin oraz przekazywanie ich do realizacji komórkom organizacyjnym,
- prowadzenie ewidencji i nadzór nad terminowym i prawidłowym załatwianiem skarg i wniosków wpływających do ZDiT,
- prowadzenia spraw z zakresu ochrony danych osobowych,
- prowadzenie spraw z zakresu systemu zarządzania jakością,
- prowadzenie spraw związanych z dostępnością osób ze szczególnymi potrzebami.
- W zakresie spraw związanych z infrastrukturą teleinformatyczną i informatyzacją ZDiT:
- administrowanie serwerami i bazami danych,
- administrowanie siecią teleinformatyczną:
- utrzymanie i rozwój lokalnej sieci komputerowej (LAN) obejmujące okablowanie strukturalne budynków ZDiT oraz urządzenia aktywne zapewniające prawidłowe funkcjonowanie sieci,
- utrzymanie i rozwój łączy transmisji danych łączących lokalizacje budynków ZDiT,
- zarządzanie dostępem do Internetu,
- zarządzanie adresacją IP,
- zarządzanie serwerami nazw oraz utrzymanie domen internetowych,
- prowadzenie bieżącej dokumentacji działania sieci teleinformatycznej.
- zapewnienie ochrony zasobów informatycznych znajdujących się w sieci ZDiT
- planowanie, zakup i nadzór nad eksploatacją sprzętu komputerowego i siecią komputerową,
- prowadzenie ewidencji sprzętu komputerowego i oprogramowania,
- prowadzenie ewidencji licencji programów i systemów operacyjnych,
- prowadzenie dokumentacji konfiguracji serwerów i stacji roboczych,
- analiza potrzeb oraz planowanie rozwoju oprogramowania,
- zakup i wdrażanie oprogramowania,
- nadzór nad eksploatacją oprogramowania,
- utrzymanie sieci telekomunikacyjnej oraz centrali telefonicznej w budynkach ZDiT,
- wdrażanie zagadnień związanych z elektroniczną administracją (e-Urząd):
- administrowanie Biuletynem Informacji Publicznej,
- administrowanie elektroniczną skrzynką podawczą ZDiT,
- administrowanie stroną www,
- administrowanie platformą e-PUAP,
- wdrażanie i utrzymanie Infrastruktury Klucza Publicznego, podpisu elektronicznego.
- prowadzenie sekretariatu-punktu obsługi klienta oraz zapewnienie prawidłowego stosowania przepisów kancelaryjnych oraz obsługi pocztowej i kurierskiej,
- nadzór nad stosowaniem przepisów kancelaryjnych w ZDiT,
- prowadzenie ewidencji rzeczowo-finansowej realizowanych przez Dział dostaw, usług i robót remontowych,
- prowadzenie archiwum ZDiT i całości spraw związanych z jego funkcjonowaniem
- administrowanie budynkami biurowymi, pomieszczeniami gospodarczymi, planowanie ich remontów i konserwacji oraz realizacja ustalonych zadań w tym zakresie,
- prowadzenie spraw związanych z eksploatacją samochodów służbowych,
- nadzór na utrzymaniem czystości w budynkach biurowych, dbałość o jego estetykę,
- nadzór nad zabezpieczeniem mienia przed pożarem, kradzieżą i innego rodzaju zniszczeniem.
- W zakresie spraw kadrowych:
- prowadzenie spraw kadrowych pracowników ZDiT,
- prowadzenie spraw związanych z pracowniczymi planami kapitałowymi,
- inicjowanie i koordynacja systemowych działań i rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi,
- prowadzenie spraw związanych z przeprowadzaniem naborów na wolne stanowiska urzędnicze oraz wolne stanowiska kierownicze,
- kontrola przestrzegania Regulaminu pracy ZDiT,
- prowadzenie spraw z zakresu ewidencji czasu pracy pracowników ZDiT,
- prowadzenie spraw związanych z oceną pracowników ZDiT,
- prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem środkami Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
- realizacja polityki szkoleniowej, której celem jest podnoszenie kompetencji pracowników ZDiT, a w szczególności:
- diagnozowanie potrzeb szkoleniowych i monitoring zrealizowanych form podnoszenia kompetencji,
- opracowanie planów szkoleń i ich realizacja,
- organizowanie i prowadzenie szkoleń wewnętrznych,
- organizowanie służby przygotowawczej oraz egzaminu dla pracowników podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym w jednostce samorządu terytorialnego,
- prowadzenie wymaganej sprawozdawczości w zakresie kadrowym,
- współpraca z inspektorem ds. BHP oraz inspektorem ds. OC przy realizacji zadań określonych w zawartych umowach cywilnoprawnych.
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
Do zakresu zadań Działu należy prowadzenie spraw związanych z gospodarką budżetową i finansową, a w szczególności:
- opracowywanie projektu budżetu ZDiT obejmującego wydatki budżetowe,
- sporządzanie planów finansowo–rzeczowych Zarządu w oparciu o zatwierdzony budżet miasta oraz wprowadzanie zmian w ciągu roku na podstawie uchwał Rady Miejskiej w Koszalinie, Zarządzeń Prezydenta Miasta Koszalin i wniosków kierowników komórek organizacyjnych w zakresie zadań rzeczowych,
- prowadzenie bieżącej analizy wydatków budżetowych,
- przyjmowanie, rejestrowanie i kontrolowanie dokumentów księgowych oraz dalsze załatwianie zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- dokonywanie prawidłowych i terminowych rozliczeń finansowych, sporządzanie przelewów,
- prowadzenie ksiąg rachunkowych ZDiT,
- planowanie, realizowanie i rozliczanie funduszu płac oraz PFRON,
- sporządzanie list płac dla pracowników oraz do umów o dzieło i zlecenie,
- rozliczanie z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych potrąconych składek na ubezpieczenie społeczne, ubezpieczenie zdrowotne i fundusz pracy oraz rozliczanie z Urzędem Skarbowym podatku od osób fizycznych,
- prowadzenie ewidencji finansowo-księgowej Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
- prowadzenie ewidencji księgowej porozumień,
- ewidencja księgowa zaangażowania,
- ewidencja księgowa projektów dofinansowywanych,
- ewidencja VAT (rejestr zakupu i sprzedaży),
- prowadzenie ewidencji księgowej majątku trwałego,
- aktualizacja wyceny środków trwałych, naliczanie umorzeń,
- obsługa kasowa w zakresie zaliczek pracowniczych,
- prowadzenie rejestracji i rozliczeń zabezpieczeń gwarancyjnych i wadiów przetargowych,
- rozliczanie inwentaryzacji i spisów z natury,
- prowadzenie wymaganej sprawozdawczości miesięcznej, kwartalnej i rocznej w tym bilansu jednostki,
- sporządzanie deklaracji podatkowych w zakresie podatków: od nieruchomości, rolnego i leśnego oraz ewidencji księgowej i rozliczeń finansowych,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
Do zakresu zadań Działu należy prowadzenie spraw związanych z gospodarką budżetową i finansową, a w szczególności:
- opracowywanie projektu dochodów ZDiT i wprowadzanie zmian w ciągu roku do tych planów,
- przyjmowanie, rejestrowanie i kontrolowanie dokumentów oraz dalsze załatwianie zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- prowadzenie bieżącej analizy i kontroli dochodów,
- prowadzenie wymaganej sprawozdawczości miesięcznej, kwartalnej i rocznej z dochodów,
- prowadzenie spraw związanych z obsługą finansowo-księgową wydanych decyzji za zajęcie pasa drogowego,
- prowadzenie spraw finansowo-księgowych związanych z obsługą płatnych miejsc postojowych na parkingach zlokalizowanych w Strefie Płatnego Parkowania,
- prowadzenie spraw związanych z obsługą finansowo-księgową wydanych zezwoleń za korzystanie z przystanków komunikacji miejskiej przez lokalnych i krajowych przewoźników,
- prowadzenie spraw związanych z obsługą finansowo-księgową wydanych decyzji za wycinkę drzew i innych z zakresu ochrony środowiska,
- obsługa finansowo-księgowa dotycząca zawartych umów za wynajem lokali,
- prowadzenie spraw finansowo-księgowych pozostałych dochodów min. z tytułu odszkodowań i za przejazdy nienormatywne,
- prowadzenie windykacji i egzekucji wszystkich dochodów Zarządu oraz wszelkiej korespondencji z nią związanej,
- sporządzanie wniosków do Centralnej Ewidencji Kierowców i Pojazdów,
- przygotowywanie projektu decyzji o udzielenie ulg w zakresie należności publicznoprawnych
- obsługa Strefy Płatnego Parkowania (SPP):
- prowadzenie spraw związanych z wyłonieniem operatora Strefy Płatnego Parkowania,
- nadzór nad prawidłowym wykonywaniem obowiązków przez wybranego operatorem SPP zgodnie z zawartą umową,
- rozpatrywanie skarg, wniosków i reklamacji w zakresie spraw dotyczących SPP,
- prowadzenie ewidencji i wydawanie kart potwierdzających zwolnienie z opłat w SPP zgodnie z ustawą o drogach publicznych,
- opracowywanie projektów zmian do aktów prawa miejscowego w zakresie SPP, a następnie ich wdrażanie,
- prowadzenie analiz i inicjowanie rozwiązań usprawniających funkcjonowanie SPP,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
Do zakresu zadań Działu należy prowadzenie całokształtu spraw związanych z realizacją inwestycji i zadań remontowych, a w szczególności:
- przygotowywanie wniosków o wydanie decyzji i uzgodnień niezbędnych do realizacji inwestycji,
- przygotowywanie zleceń, zlecenia i odbiory dokumentacji technicznej w oparciu o wytyczne projektowe TUR,
- przygotowywanie wniosków o wydanie zezwoleń na realizację inwestycji i zadań remontowych,
- przygotowywanie umów o wykonawstwo, zlecanie robót i usług, ich nadzorowanie, rozliczanie i odbiory (w tym gwarancyjne),
- przygotowanie dokumentów niezbędnych do zakończenia robót, uzyskania prawa do użytkowania i eksploatacji,
- przygotowanie dokumentów niezbędnych do przejęcia inwestycji na majątek ZDiT,
- udział w przekazywaniu placów budów i odbiorach (w tym gwarancyjnych) inwestycji i zadań remontowych realizowanych przez Dział,
- wnioskowanie zadań inwestycyjnych do ujęcia w planach budżetowych Miasta Koszalin,
- udział w wydawaniu opinii i uzgodnień do projektów zadań realizowanych przez Dział,
- prowadzenie spraw dotyczących zniszczenia mienia ZDiT będącego w okresie gwarancji udzielonej w ramach inwestycji prowadzonej przez Dział i dochodzeniem roszczeń odszkodowawczych,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
- Do zakresu obowiązku Działu należy prowadzenie spraw związanych z:
- przygotowywaniem umów o wykonawstwo, zlecenie robót i usług, ich nadzorowanie, rozliczanie i odbiory (w tym gwarancyjne),
- uczestniczenie w przekazywaniu placów budów i odbiorach (w tym gwarancyjnych) instytucji współpracujących z ZDiT i realizujących swoje inwestycje w pasie drogowym,
- przyjmowanie do eksploatacji inwestycji drogowych realizowanych z udziałem środków publicznych od Urzędu Miejskiego w Koszalinie oraz od innych podmiotów realizujących roboty w pasie drogowym,
- prowadzenie wymaganej sprawozdawczości,
- prowadzenie spraw dotyczących zniszczenia mienia ZDiT utrzymywanego lub zarządzanego przez Dział i dochodzeniem odszkodowań od ustalonych sprawców, względnie ich ubezpieczycieli.
- w zakresie prowadzenia zadań związanych z bieżącym utrzymaniem oraz prowadzeniem ewidencji dróg i obiektów mostowych :
- bieżąca kontrola stanu ulic, urządzeń drogowych i mostów,
- prowadzenie wymaganej instrukcjami i przepisami ewidencji dróg i obiektów mostowych wraz z ich aktualizacją,
- udział w charakterze przedstawiciela w podziałach geodezyjnych terenów graniczących,
- przygotowanie dokumentów niezbędnych do zaliczenia lub pozbawienia kategorii dróg,
- prowadzenie gospodarki materiałami z odzysku znajdującymi się w magazynie przy ul. Przemysłowej 7 w Koszalinie i sporządzanie wymaganej sprawozdawczości,
- zbieranie i aktualizowanie danych w zakresie terenów przekazanych ZDiT,
- zbieranie i opracowywanie danych będących podstawą do naliczania podatku rolnego i podatku od nieruchomości zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- przeprowadzenie czynności prawnych związanych z wynajem lokali użytkowych przekazanych w zarządzanie.
- w zakresie prowadzenia zadań związanych z inżynierią:
- realizacja zadań z zakresu inżynierii ruchu, badania i pomiary ruchu, ochrona bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- planowanie rozwoju i utrzymania istniejących dróg miejskich pod kątem organizacji ruchu,
- nadzór i analiza podejmowanych działań w sprawie zagadnień inżynierii i bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- zlecanie dokumentacji technicznej (ekspertyzy, opinie, projekty itp.) w zakresie inżynierii ruchu oraz ich odbiór.
- w zakresie prowadzenia zadań związanych z organizacją ruchu:
- bieżąca kontrola stanu oznakowania poziomego i pionowego ulic,
- utrzymanie urządzeń zabezpieczających ruch na drogach,
- bieżąca kontrola oznakowania poziomego i pionowego miejsc parkingowych w mieście,
- zlecanie bieżących napraw oznakowania pionowego i poziomego,
- przygotowanie zezwoleń na wykorzystanie dróg w sposób szczególny,
- opiniowanie projektów organizacji ruchu wraz z przygotowaniem dokumentacji do ich zatwierdzenia,
- wprowadzanie ograniczeń bądź zamykania dróg i mostów dla ruchu, wyznaczanie objazdów, gdy występuje zagrożenie w ruchu drogowym.
- w zakresie prowadzenia zadań związanych z sygnalizacją świetlną:
- opiniowanie projektów rozbudowy sygnalizacji świetlnej,
- konserwacja i wymiana urządzeń sygnalizacji świetlnej,
- nadzór nad sygnalizacją świetlną,
- zapewnienie pogotowia elektrycznego do utrzymania sygnalizacji,
- prowadzenie telemetrii i sterowanie ruchem drogowym,
- w zakresie prowadzenia zadań związanych z obsługą Strefy Płatnego Parkowania (SPP) :
- realizacja zadań związanych z prawidłowym utrzymaniem i oznakowaniem SPP,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
Do zakresu Działu należą sprawy związane z ochroną drzew i krzewów a w szczególności:
- wydawanie zezwoleń i ustalanie opłat za usuwanie drzew i krzewów w granicach administracyjnych Miasta Koszalina na terenie działek niebędących własnością Gminy Miasto Koszalin,
- wymierzanie kar administracyjnych za zniszczenie terenów zieleni, drzew, krzewów oraz ich usuwanie bez wymaganego zezwolenia na terenie działek niebędących własnością Gminy Miasto Koszalin,
- wydawanie decyzji o sprzeciwie w sprawach usuwania drzew przez osoby fizyczne,
- przyjmowanie zgłoszeń zamiaru usuwania drzew przez osoby fizyczne na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej,
- wydawanie zaświadczeń o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu,
- wydawanie decyzji nakładających obowiązek uiszczenia opłaty za usunięte drzewa , jeżeli w ciągu 5 lat od oględzin, przeprowadzonych w ramach postępowania dotyczącego zgłoszenia zamiaru usunięcia drzewa, wystąpiono o wydanie decyzji pozwolenie na budowę na podstawie prawa budowlanego, a budowa ta ma związek z prowadzeniem działalności gospodarczej i będzie realizowana na części nieruchomości, na której rosło usunięte drzewo,
- prowadzenie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów ochrony przyrody w zakresie usuwania drzew i krzewów,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora
Do zakresu zadań Działu należą:
- sprawy związane z nadzorem i bieżącym utrzymaniem zieleni miejskiej – parków, zieleńców i zieleni w pasach drogowych, lasów komunalnych, a w szczególności:
- monitoring stanu i eksploatacji terenów zieleni miejskiej,
- utrzymanie porządku i czystości na terenach stanowiących zieleń miejską,
- utrzymanie zieleni miejskiej, w tym sadzenie drzew i usuwanie drzew oraz krzewów, a także nadzór nad prawidłowością i terminowością zabiegów pielęgnacyjnych i renowacyjnych zieleni miejskiej,
- utrzymanie i usuwanie drzew na terenach ogólnodostępnych w administracji Prezydenta Miasta Koszalin,
- budowa, konserwacja i remonty małej architektury znajdującej się na terenach zieleni miejskiej,
- nadzór nad realizacją zadań zlecanych wykonawcom zewnętrznym,
- nadzór nad wykorzystaniem terenów zieleni miejskiej przez jednostki zewnętrzne, organizacje pozarządowe czy firmy oraz opiniowanie wniosków dotyczących organizacji imprez, wystaw oraz działań plenerowych na terenach zieleni miejskiej, a także ich zajęcia na inne cele,
- opiniowanie projektów w zakresie kolizji z drzewostanem, nowych nasadzeń i gospodarki drzewostanem dla inwestycji realizowanych na terenie Gminy Miasto Koszalin,
- opiniowanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w zakresie terenów zieleni miejskiej,
- współdziałanie z innymi organami oraz podmiotami zewnętrznymi w celu przeciwdziałania degradacji terenów zieleni,
- sprzedaż drewna opałowego i użytkowego pochodzącego z lasów komunalnych i zadrzewień miasta Koszalina,
- zawieranie umów o użyczenie terenu na realizację drzew lub krzewów rosnących na terenach znajdujących się w posiadaniu ZDIT,
- inicjowanie działań mających na celu poprawę standardu utrzymania, jakości i stanu terenów zieleni miejskiej,
- współudział w komisjach dotyczących odbioru i przeglądach gwarancyjnych terenów zieleni.
- opiniowanie i realizacja zadań Koszalińskiego Budżetu Obywatelskiego i Rad Osiedli,
- prowadzenie rejestru pomników przyrody.
- w zakresie zarządzania lasami komunalnymi:
- wykonywanie zadań Starosty wynikających z ustawy z dnia 18 września 1991 r. o lasach,
- gospodarowanie drewnem pozyskanym z terenów będących własnością Gminy Miasta Koszalin,
- prowadzenie racjonalnej gospodarki leśnej w lesie komunalnym poprzez:
- bieżące utrzymanie,
- realizację zadań gospodarczych wskazanych w uproszczonym planie urządzania lasu komunalnego i inwentaryzacji stanu lasu,
- zlecanie oraz sprawowanie nadzoru nad pracami realizowanymi w lesie komunalnym,
- nadzór nad odbiorem i cechowaniem pozyskiwanego drewna,
- prowadzenie działań zmierzających do szerokiego udostępniania mieszkańcom terenu lasu komunalnego do celów rekreacyjnych oraz dydaktycznych,
- prowadzenie spraw dotyczących zniszczenia mienia ZDiT utrzymywanego lub zarządzanego przez Dział i dochodzeniem odszkodowań od ustalonych sprawców, względnie ich ubezpieczycieli,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
Do zakresu zadań Działu należą sprawy związane z zajęciem pasa drogowego, a w szczególności:
- przygotowywanie postanowień i decyzji administracyjnych w sprawach dotyczących zezwoleń na zajęcie pasa drogowego, w tym:
- na prowadzenie robót w pasie drogowym,
- na umieszczanie urządzeń infrastruktury technicznej i obiektów budowlanych niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego oraz reklam,
- na zajęcia na prawach wyłączności w celach innych niż ww. wymienione,
- prowadzenie postępowań administracyjnych w pierwszej instancji w zakresie zajęcia pasa drogowego,
- przeprowadzanie kontroli w terenie w związku z zajęciem pasa drogowego,
- prowadzenie spraw związanych z uzgadnianiem tras przejazdów oraz wydawaniem zezwoleń na przejazdy pojazdów nienormatywnych,
- prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem od odpowiedzialności cywilnej za zdarzenia powstałe w związku z prowadzeniem działalności w zakresie zarządzania drogami publicznymi i wewnętrznymi oraz terenami przekazanymi w zarządzanie przez Gminę Miasto Koszalin, w tym:
- przygotowanie dokumentacji w sprawach odszkodowań,
- bieżąca kontrola wydatków z tytułu dokonanych wypłat odszkodowań na rzecz poszkodowanych,
- współpraca z ubezpieczycielem.
- prowadzenie spraw związanych z uzyskiwaniem odszkodowań za szkody wyrządzone w mieniu ZDIT, z wyjątkiem zdarzeń z ustalonymi sprawcami.
- sporządzanie umów użyczanie nieruchomości gruntowych na realizację budowy/przebudowy zjazdów z dróg, dróg tymczasowych, przebudowę oraz rozbudowę dróg, parkingów, ciągów pieszo-jezdnych i chodników przekazanych w zarządzanie,
- sporządzanie umów użyczenia nieruchomości stanowiących pasy drogowe pod realizację inwestycji nie drogowych.
- udostępnienie kanałów technologicznych wybudowanych na terenie Miasta Koszalina.
- dokonywanie czynności prawnych związanych z użyczaniem, wydzierżawianiem oraz najmem na cele związane z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego, a także na cele związane z potrzebami obsługi użytkowników ruchu.
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
Do zakresu zadań Działu należy w szczególności:
- w zakresie utrzymania przepustów i rowów w pasie drogowym:
- nadzór nad bieżącym utrzymaniem rowów i przepustów w pasie drogowym (w tym przeglądy i objazdy),
- zlecanie robót i usług, ich nadzór, rozliczanie i odbiory (w tym gwarancyjne),
- wydawanie warunków na odprowadzenia wód opadowych i roztopowych do rowów,
- w zakresie czystości ulic i zimowego utrzymania dróg:
- nadzór nad bieżącym utrzymaniem czystości ulic, chodników, parkingów, ścieżek rowerowych i innych terenów publicznych oraz przystanków komunikacyjnych i koszy ulicznych,
- nadzór nad bieżącym utrzymaniem zimowym ulic, chodników, parkingów, ścieżek rowerowych i innych terenów publicznych oraz przystanków komunikacyjnych,
- planowanie, zawieranie umów, zlecanie robót i usług, ich nadzór, rozliczanie i odbiory.
- prowadzenie spraw dotyczących obiektów budowlanych znajdujących się na terenach zarządzanych przez Zarząd w tym m.in.: terenów rekreacyjno-sportowych, placów zabaw, boisk, murów historycznych, tablic informacyjnych, ekranów przeciwhałasowych, innych obiektów budowlanych niezwiązanych z drogami, a w szczególności:
- bieżąca kontrola stanu obiektów budowlanych,
- utrzymanie obiektów w należytym stanie technicznym i w czystości,
- przygotowywanie umów o wykonawstwo, zlecenie robót i usług,
- nadzorowanie, rozliczanie i odbiory (w tym gwarancyjne),
- sporządzanie informacji z realizacji bieżących zadań,
- prowadzenie ewidencji obiektów wraz z ich aktualizacją,
- nadzór i bieżące utrzymanie kanałów technologicznych,
- prowadzenie spraw dotyczących zniszczenia mienia ZDiT utrzymywanego lub zarządzanego przez Dział i dochodzeniem odszkodowań od ustalonych sprawców, względnie ich ubezpieczycieli,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
Do zakresu zadań Działu należy w szczególności:
- opiniowanie na etapie opracowywania projektów: decyzji o warunkach zabudowy, decyzji lokalizacji celu publicznego, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
- opiniowanie i prowadzenie spraw związanych z gospodarką gruntami w pasie drogowym dróg publicznych i wewnętrznych,
- opiniowanie podziałów geodezyjnych i układów komunikacyjnych,
- opiniowanie, wydawanie decyzji i postanowień dotyczących dokumentacji projektowych infrastruktury technicznej projektowanej w pasie drogowym i w pasie drogi wewnętrznej,
- branżowe uzgadnianie dokumentacji projektowej oraz udzielanie zgody na dysponowanie terenem w celu przeprowadzenia uzgodnień i uzyskania decyzji wymaganych prawem budowlanym na realizację zjazdów z dróg, dróg tymczasowych, przebudowę oraz rozbudowę dróg, parkingów, ciągów pieszo-jezdnych i chodników na terenach będących w zarządzaniu i administracji ZDiT.
- wydawanie warunków technicznych i wytycznych projektowych dla opracowania dokumentacji projektowych zadań inwestycyjnych i remontowych realizowanych przez ZDiT i Urząd Miejski w Koszalinie,
- wydawanie warunków technicznych na umieszczenie infrastruktury telekomunikacyjnej w kanale technologicznym,
- udział w pracach w Zespole ds. Koordynacji i Usytuowania Projektowanych Sieci Uzbrojenia Terenu,
- udział w pracach Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej,
- wydawanie oświadczeń o dostępie do drogi publicznej,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
Do zakresu zadań Działu należy:
- badanie i analiza potrzeb przewozowych w publicznym transporcie zbiorowym, z uwzględnieniem potrzeb osób niepełnosprawnych i osób o ograniczonej zdolności ruchowej,
- realizacja i aktualizacja planu transportowego,
- zapewnienie odpowiednich warunków funkcjonowania publicznego transportu zbiorowego,
- określanie sposobu oznakowania środków transportu wykorzystywanych w przewozach o charakterze użyteczności publicznej,
- negocjacje stawek opłat za korzystanie przez operatorów i przewoźników z przystanków komunikacyjnych i dworców, których właścicielem albo zarządzającym nie jest jednostka samorządu terytorialnego, zlokalizowanych na liniach komunikacyjnych na obszarze właściwości organizatora,
- przygotowywanie wykazu przystanków komunikacyjnych i dworców, których właścicielem lub zarządzającym jest jednostka samorządu terytorialnego, udostępnianych dla operatorów i przewoźników oraz warunków i zasad korzystania z tych obiektów, do określenia w drodze uchwały przez organ,
- określanie przystanków komunikacyjnych i dworców, których właścicielem lub zarządzającym nie jest jednostka samorządu terytorialnego, udostępnianych dla wszystkich operatorów i przewoźników oraz informowanie o stawce opłat za korzystanie z tych obiektów,
- wydawanie zezwoleń na korzystanie z przystanków komunikacyjnych i dworców, których właścicielem lub zarządzającym jest jednostka samorządu terytorialnego,
- przygotowanie i przeprowadzenie postępowania prowadzącego do zawarcia umowy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego, zawieranie umowy, negocjowanie i zatwierdzanie zmian do umowy,
- przygotowywanie propozycji opłat za przewóz oraz innych opłat, za usługę świadczoną przez operatora publicznego transportu zbiorowego, do ustalenia w drodze uchwały organu,
- ustalanie sposobu dystrybucji biletów za usługę świadczoną przez operatorów w zakresie publicznego transportu zbiorowego,
- zamieszczanie wymaganych prawem ogłoszeń o zamiarze przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia lub bezpośredniego zawarcia umowy,
- ocena i kontrola realizacji usług przez operatora oraz zgodności prowadzonej działalności z obowiązującymi przepisami,
- kontrola przestrzegania zasad, warunków wykonywania publicznego transportu zbiorowego oraz dokumentów związanych z wykonywaniem publicznego transportu zbiorowego,
- współpraca z operatorem przy aktualizacji rozkładów jazdy i podawanie ich do publicznej wiadomości,
- analiza realizacji zaspakajania potrzeb przewozowych,
- uzgadnianie zmian w przebiegu istniejących linii komunikacyjnych,
- zatwierdzanie rozkładów jazdy oraz ich aktualizacji w przewozach wykonywanych na podstawie potwierdzenia zgłoszenia przewozu,
- współpraca z operatorem w zakresie administrowania systemem informacji dla pasażera,
- ustalanie sposobu wykonywania kontroli biletów,
- podawanie do publicznej wiadomości sprawozdań wymaganych prawem oraz przekazywanie wymaganych prawem informacji dotyczących publicznego transportu zbiorowego,
- budowa, przebudowa, remont przystanków komunikacyjnych, wiat przystankowych i innych budynków dla pasażerów,
- rozpatrywanie skarg i reklamacji na operatora w związku z realizacją przewozów,
- rozpatrywanie skarg na przewoźnika lub podmiot zarządzający dworcem,
- prowadzenie spraw związanych z finansowaniem publicznego transportu zbiorowego, w szczególności weryfikacja i wypłata operatorowi rekompensaty,
- współpraca z gminami, które powierzyły Miastu Koszalin wykonywanie zadania w zakresie organizacji transportu publicznego,
- prowadzenie spraw dotyczących wydawania oraz cofania przewoźnikom potwierdzenia zgłoszenia przewozów oraz wydawania operatorowi zaświadczeń o uprawnieniu do wykonywania publicznego transportu zbiorowego.
- prowadzenie spraw dotyczących zniszczenia mienia ZDiT utrzymywanego lub zarządzanego przez Dział i dochodzeniem odszkodowań od ustalonych sprawców, względnie ich ubezpieczycieli,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
Do zakresu zadań stanowiska ds. zamówień publicznych należy w szczególności:
- sporządzanie zbiorczych planów zamówień publicznych na roboty budowlane oraz dostawy i usługi,
- sporządzanie planu postępowań o udzielenie zamówień, ich aktualizacji oraz publikowanie,
- sporządzanie rocznego sprawozdania z udzielonych zamówień i przekazanie Prezesowi Urzędu,
- przekazywanie ministrowi właściwemu do spraw transportu informacji za poprzedni rok o liczbie i kategoriach pojazdów objętych zamówieniami o wartości równej lub przekraczającej progi unijne, w tym o pojazdach elektrycznych, pojazdach napędzanych wodorem oraz pojazdach napędzanych innymi paliwami alternatywnymi.
- przygotowywanie projektów zarządzeń Dyrektora w sprawach dotyczących zamówień publicznych,
- uczestnictwo w komisjach przetargowych, a w szczególności publikacje ogłoszeń, prowadzenie dokumentacji postępowania, opracowywanie Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na podstawie wniosków o rozpoczęcie postępowania, wydawanie Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, zawiadamianie o wynikach postępowania i zawartych umowach,
- weryfikowanie pod względem formalnym projektów dokumentów przygotowywanych przez osoby wykonujące czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia z Działów merytorycznych,
- udzielanie wyjaśnień pracownikom Działów przy opracowywaniu projektów dokumentów do postępowania w ramach kompetencji tych Działów,
- prowadzenie rejestru zamówień publicznych,
- występowanie w imieniu ZDiT do Urzędu Zamówień Publicznych,
- prowadzenie zbiorczej sprawozdawczości z udzielonych zamówień publicznych,
- upowszechnianie wykładni prawnych Urzędu Zamówień Publicznych i orzeczeń sądowych, dotyczących zamówień publicznych.
- obsługa elektronicznych zamówień publicznych (e-zamówienia),
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
Do zakresu zadań stanowiska ds. oświetlenia dróg należy w szczególności:
- prowadzenie spraw związanych z rozwojem i utrzymaniem sieci oświetleniowej ulic i terenów publicznych,
- prowadzenie ewidencji oświetlenia,
- przygotowywanie umów o wykonawstwo, zlecanie robót i usług, ich nadzór, rozliczanie i odbiory (w tym gwarancyjne),
- przygotowanie i prowadzenie inwestycji w zakresie oświetlenia drogowego,
- przyjmowanie do eksploatacji inwestycji oświetleniowych realizowanych przez inne podmioty,
- wydawanie warunków technicznych wraz z nadzorowaniem i uzgadnianiem projektów,
- zlecanie opracowywania dokumentacji technicznych, ich nadzór, uzgadnianie, rozliczenia,
- odbiory inwestycji prowadzonych przez ZDiT w Koszalinie oraz Urząd Miejski w Koszalinie,
- rozliczanie faktur za sprzedaż i dystrybucję energii elektrycznej,
- objazdy kontrolne oświetlenia w godzinach popołudniowych,
- zawieranie umów na dystrybucję energii elektrycznej i na sprzedaż energii elektrycznej,
- realizowanie zadania związanego z iluminacją świąteczną na terenie Miasta Koszalina,
- prowadzenie spraw dotyczących zniszczenia mienia ZDiT utrzymywanego lub zarządzanego przez Dział i dochodzeniem odszkodowań od ustalonych sprawców, względnie ich ubezpieczycieli,
- wydawanie opinii branżowej dotyczącej dokumentacji projektowanej infrastruktury technicznej w pasie drogowym i w pasie drogi wewnętrznej,
- przygotowywanie wniosków o wydanie zezwoleń na realizację inwestycji,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
- W zakresie spraw organizacyjnych:
- zapewnienie sprawnego funkcjonowania ZDIT oraz systematyczne wdrażanie optymalnych zasad organizacji i zarządzania,
- opracowywanie projektów zarządzeń i poleceń Dyrektora oraz regulaminów i innych dokumentów dotyczących funkcjonowania ZDiT,
- prowadzenie ewidencji uchwał Rady Miejskiej w Koszalinie, zarządzeń Prezydenta Miasta Koszalin oraz przekazywanie ich do realizacji komórkom organizacyjnym,
- prowadzenie ewidencji i nadzór nad terminowym i prawidłowym załatwianiem skarg i wniosków wpływających do ZDiT,
- prowadzenia spraw z zakresu ochrony danych osobowych,
- prowadzenie spraw z zakresu systemu zarządzania jakością,
- prowadzenie spraw związanych z dostępnością osób ze szczególnymi potrzebami.
- W zakresie spraw związanych z infrastrukturą teleinformatyczną i informatyzacją ZDiT:
- administrowanie serwerami i bazami danych,
- administrowanie siecią teleinformatyczną:
- utrzymanie i rozwój lokalnej sieci komputerowej (LAN) obejmujące okablowanie strukturalne budynków ZDiT oraz urządzenia aktywne zapewniające prawidłowe funkcjonowanie sieci,
- utrzymanie i rozwój łączy transmisji danych łączących lokalizacje budynków ZDiT,
- zarządzanie dostępem do Internetu,
- zarządzanie adresacją IP,
- zarządzanie serwerami nazw oraz utrzymanie domen internetowych,
- prowadzenie bieżącej dokumentacji działania sieci teleinformatycznej.
- zapewnienie ochrony zasobów informatycznych znajdujących się w sieci ZDiT
- planowanie, zakup i nadzór nad eksploatacją sprzętu komputerowego i siecią komputerową,
- prowadzenie ewidencji sprzętu komputerowego i oprogramowania,
- prowadzenie ewidencji licencji programów i systemów operacyjnych,
- prowadzenie dokumentacji konfiguracji serwerów i stacji roboczych,
- analiza potrzeb oraz planowanie rozwoju oprogramowania,
- zakup i wdrażanie oprogramowania,
- nadzór nad eksploatacją oprogramowania,
- utrzymanie sieci telekomunikacyjnej oraz centrali telefonicznej w budynkach ZDiT,
- wdrażanie zagadnień związanych z elektroniczną administracją (e-Urząd):
- administrowanie Biuletynem Informacji Publicznej,
- administrowanie elektroniczną skrzynką podawczą ZDiT,
- administrowanie stroną www,
- administrowanie platformą e-PUAP,
- wdrażanie i utrzymanie Infrastruktury Klucza Publicznego, podpisu elektronicznego.
- prowadzenie sekretariatu-punktu obsługi klienta oraz zapewnienie prawidłowego stosowania przepisów kancelaryjnych oraz obsługi pocztowej i kurierskiej,
- nadzór nad stosowaniem przepisów kancelaryjnych w ZDiT,
- prowadzenie ewidencji rzeczowo-finansowej realizowanych przez Dział dostaw, usług i robót remontowych,
- prowadzenie archiwum ZDiT i całości spraw związanych z jego funkcjonowaniem
- administrowanie budynkami biurowymi, pomieszczeniami gospodarczymi, planowanie ich remontów i konserwacji oraz realizacja ustalonych zadań w tym zakresie,
- prowadzenie spraw związanych z eksploatacją samochodów służbowych,
- nadzór na utrzymaniem czystości w budynkach biurowych, dbałość o jego estetykę,
- nadzór nad zabezpieczeniem mienia przed pożarem, kradzieżą i innego rodzaju zniszczeniem.
- W zakresie spraw kadrowych:
- prowadzenie spraw kadrowych pracowników ZDiT,
- prowadzenie spraw związanych z pracowniczymi planami kapitałowymi,
- inicjowanie i koordynacja systemowych działań i rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi,
- prowadzenie spraw związanych z przeprowadzaniem naborów na wolne stanowiska urzędnicze oraz wolne stanowiska kierownicze,
- kontrola przestrzegania Regulaminu pracy ZDiT,
- prowadzenie spraw z zakresu ewidencji czasu pracy pracowników ZDiT,
- prowadzenie spraw związanych z oceną pracowników ZDiT,
- prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem środkami Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
- realizacja polityki szkoleniowej, której celem jest podnoszenie kompetencji pracowników ZDiT, a w szczególności:
- diagnozowanie potrzeb szkoleniowych i monitoring zrealizowanych form podnoszenia kompetencji,
- opracowanie planów szkoleń i ich realizacja,
- organizowanie i prowadzenie szkoleń wewnętrznych,
- organizowanie służby przygotowawczej oraz egzaminu dla pracowników podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym w jednostce samorządu terytorialnego,
- prowadzenie wymaganej sprawozdawczości w zakresie kadrowym,
- współpraca z inspektorem ds. BHP oraz inspektorem ds. OC przy realizacji zadań określonych w zawartych umowach cywilnoprawnych.
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
Do zakresu zadań Działu należy prowadzenie spraw związanych z gospodarką budżetową i finansową, a w szczególności:
- opracowywanie projektu budżetu ZDiT obejmującego wydatki budżetowe,
- sporządzanie planów finansowo–rzeczowych Zarządu w oparciu o zatwierdzony budżet miasta oraz wprowadzanie zmian w ciągu roku na podstawie uchwał Rady Miejskiej w Koszalinie, Zarządzeń Prezydenta Miasta Koszalin i wniosków kierowników komórek organizacyjnych w zakresie zadań rzeczowych,
- prowadzenie bieżącej analizy wydatków budżetowych,
- przyjmowanie, rejestrowanie i kontrolowanie dokumentów księgowych oraz dalsze załatwianie zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- dokonywanie prawidłowych i terminowych rozliczeń finansowych, sporządzanie przelewów,
- prowadzenie ksiąg rachunkowych ZDiT,
- planowanie, realizowanie i rozliczanie funduszu płac oraz PFRON,
- sporządzanie list płac dla pracowników oraz do umów o dzieło i zlecenie,
- rozliczanie z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych potrąconych składek na ubezpieczenie społeczne, ubezpieczenie zdrowotne i fundusz pracy oraz rozliczanie z Urzędem Skarbowym podatku od osób fizycznych,
- prowadzenie ewidencji finansowo-księgowej Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
- prowadzenie ewidencji księgowej porozumień,
- ewidencja księgowa zaangażowania,
- ewidencja księgowa projektów dofinansowywanych,
- ewidencja VAT (rejestr zakupu i sprzedaży),
- prowadzenie ewidencji księgowej majątku trwałego,
- aktualizacja wyceny środków trwałych, naliczanie umorzeń,
- obsługa kasowa w zakresie zaliczek pracowniczych,
- prowadzenie rejestracji i rozliczeń zabezpieczeń gwarancyjnych i wadiów przetargowych,
- rozliczanie inwentaryzacji i spisów z natury,
- prowadzenie wymaganej sprawozdawczości miesięcznej, kwartalnej i rocznej w tym bilansu jednostki,
- sporządzanie deklaracji podatkowych w zakresie podatków: od nieruchomości, rolnego i leśnego oraz ewidencji księgowej i rozliczeń finansowych,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
Do zakresu zadań Działu należy prowadzenie spraw związanych z gospodarką budżetową i finansową, a w szczególności:
- opracowywanie projektu dochodów ZDiT i wprowadzanie zmian w ciągu roku do tych planów,
- przyjmowanie, rejestrowanie i kontrolowanie dokumentów oraz dalsze załatwianie zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- prowadzenie bieżącej analizy i kontroli dochodów,
- prowadzenie wymaganej sprawozdawczości miesięcznej, kwartalnej i rocznej z dochodów,
- prowadzenie spraw związanych z obsługą finansowo-księgową wydanych decyzji za zajęcie pasa drogowego,
- prowadzenie spraw finansowo-księgowych związanych z obsługą płatnych miejsc postojowych na parkingach zlokalizowanych w Strefie Płatnego Parkowania,
- prowadzenie spraw związanych z obsługą finansowo-księgową wydanych zezwoleń za korzystanie z przystanków komunikacji miejskiej przez lokalnych i krajowych przewoźników,
- prowadzenie spraw związanych z obsługą finansowo-księgową wydanych decyzji za wycinkę drzew i innych z zakresu ochrony środowiska,
- obsługa finansowo-księgowa dotycząca zawartych umów za wynajem lokali,
- prowadzenie spraw finansowo-księgowych pozostałych dochodów min. z tytułu odszkodowań i za przejazdy nienormatywne,
- prowadzenie windykacji i egzekucji wszystkich dochodów Zarządu oraz wszelkiej korespondencji z nią związanej,
- sporządzanie wniosków do Centralnej Ewidencji Kierowców i Pojazdów,
- przygotowywanie projektu decyzji o udzielenie ulg w zakresie należności publicznoprawnych
- obsługa Strefy Płatnego Parkowania (SPP):
- prowadzenie spraw związanych z wyłonieniem operatora Strefy Płatnego Parkowania,
- nadzór nad prawidłowym wykonywaniem obowiązków przez wybranego operatorem SPP zgodnie z zawartą umową,
- rozpatrywanie skarg, wniosków i reklamacji w zakresie spraw dotyczących SPP,
- prowadzenie ewidencji i wydawanie kart potwierdzających zwolnienie z opłat w SPP zgodnie z ustawą o drogach publicznych,
- opracowywanie projektów zmian do aktów prawa miejscowego w zakresie SPP, a następnie ich wdrażanie,
- prowadzenie analiz i inicjowanie rozwiązań usprawniających funkcjonowanie SPP,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
Do zakresu zadań Działu należy prowadzenie całokształtu spraw związanych z realizacją inwestycji i zadań remontowych, a w szczególności:
- przygotowywanie wniosków o wydanie decyzji i uzgodnień niezbędnych do realizacji inwestycji,
- przygotowywanie zleceń, zlecenia i odbiory dokumentacji technicznej w oparciu o wytyczne projektowe TUR,
- przygotowywanie wniosków o wydanie zezwoleń na realizację inwestycji i zadań remontowych,
- przygotowywanie umów o wykonawstwo, zlecanie robót i usług, ich nadzorowanie, rozliczanie i odbiory (w tym gwarancyjne),
- przygotowanie dokumentów niezbędnych do zakończenia robót, uzyskania prawa do użytkowania i eksploatacji,
- przygotowanie dokumentów niezbędnych do przejęcia inwestycji na majątek ZDiT,
- udział w przekazywaniu placów budów i odbiorach (w tym gwarancyjnych) inwestycji i zadań remontowych realizowanych przez Dział,
- wnioskowanie zadań inwestycyjnych do ujęcia w planach budżetowych Miasta Koszalin,
- udział w wydawaniu opinii i uzgodnień do projektów zadań realizowanych przez Dział,
- prowadzenie spraw dotyczących zniszczenia mienia ZDiT będącego w okresie gwarancji udzielonej w ramach inwestycji prowadzonej przez Dział i dochodzeniem roszczeń odszkodowawczych,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
- Do zakresu obowiązku Działu należy prowadzenie spraw związanych z:
- przygotowywaniem umów o wykonawstwo, zlecenie robót i usług, ich nadzorowanie, rozliczanie i odbiory (w tym gwarancyjne),
- uczestniczenie w przekazywaniu placów budów i odbiorach (w tym gwarancyjnych) instytucji współpracujących z ZDiT i realizujących swoje inwestycje w pasie drogowym,
- przyjmowanie do eksploatacji inwestycji drogowych realizowanych z udziałem środków publicznych od Urzędu Miejskiego w Koszalinie oraz od innych podmiotów realizujących roboty w pasie drogowym,
- prowadzenie wymaganej sprawozdawczości,
- prowadzenie spraw dotyczących zniszczenia mienia ZDiT utrzymywanego lub zarządzanego przez Dział i dochodzeniem odszkodowań od ustalonych sprawców, względnie ich ubezpieczycieli.
- w zakresie prowadzenia zadań związanych z bieżącym utrzymaniem oraz prowadzeniem ewidencji dróg i obiektów mostowych :
- bieżąca kontrola stanu ulic, urządzeń drogowych i mostów,
- prowadzenie wymaganej instrukcjami i przepisami ewidencji dróg i obiektów mostowych wraz z ich aktualizacją,
- udział w charakterze przedstawiciela w podziałach geodezyjnych terenów graniczących,
- przygotowanie dokumentów niezbędnych do zaliczenia lub pozbawienia kategorii dróg,
- prowadzenie gospodarki materiałami z odzysku znajdującymi się w magazynie przy ul. Przemysłowej 7 w Koszalinie i sporządzanie wymaganej sprawozdawczości,
- zbieranie i aktualizowanie danych w zakresie terenów przekazanych ZDiT,
- zbieranie i opracowywanie danych będących podstawą do naliczania podatku rolnego i podatku od nieruchomości zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- przeprowadzenie czynności prawnych związanych z wynajem lokali użytkowych przekazanych w zarządzanie.
- w zakresie prowadzenia zadań związanych z inżynierią:
- realizacja zadań z zakresu inżynierii ruchu, badania i pomiary ruchu, ochrona bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- planowanie rozwoju i utrzymania istniejących dróg miejskich pod kątem organizacji ruchu,
- nadzór i analiza podejmowanych działań w sprawie zagadnień inżynierii i bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- zlecanie dokumentacji technicznej (ekspertyzy, opinie, projekty itp.) w zakresie inżynierii ruchu oraz ich odbiór.
- w zakresie prowadzenia zadań związanych z organizacją ruchu:
- bieżąca kontrola stanu oznakowania poziomego i pionowego ulic,
- utrzymanie urządzeń zabezpieczających ruch na drogach,
- bieżąca kontrola oznakowania poziomego i pionowego miejsc parkingowych w mieście,
- zlecanie bieżących napraw oznakowania pionowego i poziomego,
- przygotowanie zezwoleń na wykorzystanie dróg w sposób szczególny,
- opiniowanie projektów organizacji ruchu wraz z przygotowaniem dokumentacji do ich zatwierdzenia,
- wprowadzanie ograniczeń bądź zamykania dróg i mostów dla ruchu, wyznaczanie objazdów, gdy występuje zagrożenie w ruchu drogowym.
- w zakresie prowadzenia zadań związanych z sygnalizacją świetlną:
- opiniowanie projektów rozbudowy sygnalizacji świetlnej,
- konserwacja i wymiana urządzeń sygnalizacji świetlnej,
- nadzór nad sygnalizacją świetlną,
- zapewnienie pogotowia elektrycznego do utrzymania sygnalizacji,
- prowadzenie telemetrii i sterowanie ruchem drogowym,
- w zakresie prowadzenia zadań związanych z obsługą Strefy Płatnego Parkowania (SPP) :
- realizacja zadań związanych z prawidłowym utrzymaniem i oznakowaniem SPP,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
- Do zakresu zadań Działu należą sprawy związane z utrzymaniem zieleni miejskiej, a w szczególności:
- opracowywanie projektów planów finansowania w zakresie utrzymania zieleni miejskiej,
- pełnienie funkcji inwestora,
- utrzymanie porządku i czystości na terenach stanowiących zieleń miejską,
- utrzymanie zieleni miejskiej, w tym sadzenie drzew i usuwanie drzew oraz krzewów, a także nadzór nad prawidłowością i terminowością zabiegów pielęgnacyjnych i renowacyjnych zieleni miejskiej,
- utrzymanie i usuwanie drzew na terenach ogólnodostępnych w administracji Prezydenta Miasta Koszalin,
- kontrola stanu zieleni w granicach administracyjnych Miasta Koszalina oraz prowadzenie ewidencji w tym zakresie,
- wydawanie zezwoleń i ustalanie opłat za usuwanie drzew i krzewów w granicach administracyjnych Miasta Koszalina na terenie działek niebędących własnością Gminy Miasto Koszalin,
- wymierzanie kar administracyjnych za zniszczenie terenów zieleni, drzew, krzewów oraz ich usuwanie bez wymaganego zezwolenia na terenie działek niebędących własnością Gminy Miasto Koszalin,
- prowadzenie rejestru pomników przyrody,
- wydawanie opinii w zakresie zieleni w mieście,
- opiniowanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w zakresie terenów zieleni miejskiej,
- gospodarowanie drewnem pozyskanym z terenów będących własnością Gminy Miasta Koszalin.
- w zakresie zarządzania lasami:
- wykonywanie zadań Starosty wynikających z ustawy z dnia 18 września 1991 r. o lasach,
- gospodarowanie drewnem pozyskanym z terenów będących własnością Gminy Miasta Koszalin,
- prowadzenie racjonalnej gospodarki leśnej w lesie komunalnym poprzez:
- bieżące utrzymanie,
- realizację zadań gospodarczych wskazanych w uproszczonym planie urządzania lasu komunalnego i inwentaryzacji stanu lasu,
- zlecanie oraz sprawowanie nadzoru nad pracami realizowanymi w lesie komunalnym,
- nadzór nad odbiorem i cechowaniem pozyskiwanego drewna,
- prowadzenie działań zmierzających do szerokiego udostępniania mieszkańcom terenu lasu komunalnego do celów rekreacyjnych oraz dydaktycznych,
- prowadzenie spraw dotyczących zniszczenia mienia ZDiT utrzymywanego lub zarządzanego przez Dział i dochodzeniem odszkodowań od ustalonych sprawców, względnie ich ubezpieczycieli,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
Do zakresu zadań Działu należą sprawy związane z zajęciem pasa drogowego, a w szczególności:
- przygotowywanie postanowień i decyzji administracyjnych w sprawach dotyczących zezwoleń na zajęcie pasa drogowego, w tym:
- na prowadzenie robót w pasie drogowym,
- na umieszczanie urządzeń infrastruktury technicznej i obiektów budowlanych niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego oraz reklam,
- na zajęcia na prawach wyłączności w celach innych niż ww. wymienione,
- prowadzenie postępowań administracyjnych w pierwszej instancji w zakresie zajęcia pasa drogowego,
- przeprowadzanie kontroli w terenie w związku z zajęciem pasa drogowego,
- prowadzenie spraw związanych z uzgadnianiem tras przejazdów oraz wydawaniem zezwoleń na przejazdy pojazdów nienormatywnych,
- prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem od odpowiedzialności cywilnej za zdarzenia powstałe w związku z prowadzeniem działalności w zakresie zarządzania drogami publicznymi i wewnętrznymi oraz terenami przekazanymi w zarządzanie przez Gminę Miasto Koszalin, w tym:
- przygotowanie dokumentacji w sprawach odszkodowań,
- bieżąca kontrola wydatków z tytułu dokonanych wypłat odszkodowań na rzecz poszkodowanych,
- współpraca z ubezpieczycielem.
- prowadzenie spraw związanych z uzyskiwaniem odszkodowań za szkody wyrządzone w mieniu ZDIT, z wyjątkiem zdarzeń z ustalonymi sprawcami.
- sporządzanie umów użyczanie nieruchomości gruntowych na realizację budowy/przebudowy zjazdów z dróg, dróg tymczasowych, przebudowę oraz rozbudowę dróg, parkingów, ciągów pieszo-jezdnych i chodników przekazanych w zarządzanie,
- sporządzanie umów użyczenia nieruchomości stanowiących pasy drogowe pod realizację inwestycji nie drogowych.
- udostępnienie kanałów technologicznych wybudowanych na terenie Miasta Koszalina.
- dokonywanie czynności prawnych związanych z użyczaniem, wydzierżawianiem oraz najmem na cele związane z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego, a także na cele związane z potrzebami obsługi użytkowników ruchu.
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
Do zakresu zadań Działu należy w szczególności:
- w zakresie elektroenergetyki:
- prowadzenie spraw związanych z rozwojem i utrzymaniem sieci oświetleniowej ulic i terenów publicznych,
- prowadzenie ewidencji oświetlenia,
- zlecanie robót i usług, ich nadzór, rozliczanie i odbiory (w tym gwarancyjne),
- przygotowanie i prowadzenie inwestycji w zakresie oświetlenia drogowego,
- przyjmowanie do eksploatacji inwestycji oświetleniowych realizowanych przez inne podmioty,
- wydawanie warunków technicznych wraz z nadzorowaniem i uzgadnianiem projektów,
- zlecanie opracowywania dokumentacji technicznych, ich nadzór, uzgadnianie, rozliczenia,
- odbiory inwestycji prowadzonych przez ZDiT w Koszalinie oraz Urząd Miejski w Koszalinie,
- rozliczanie faktur za sprzedaż i dystrybucję energii elektrycznej,
- objazdy kontrolne oświetlenia w godzinach popołudniowych,
- zawieranie umów na dystrybucję energii elektrycznej i na sprzedaż energii elektrycznej,
- realizowanie zadania związanego z iluminacją świąteczną na terenie Miasta Koszalina,
- w zakresie utrzymania przepustów i rowów w pasie drogowym:
- nadzór nad bieżącym utrzymaniem rowów i przepustów w pasie drogowym (w tym przeglądy i objazdy),
- zlecanie robót i usług, ich nadzór, rozliczanie i odbiory (w tym gwarancyjne),
- wydawanie warunków na odprowadzenia wód opadowych i roztopowych do rowów,
- w zakresie czystości ulic i zimowego utrzymania dróg:
- nadzór nad bieżącym utrzymaniem czystości ulic, chodników, parkingów, ścieżek rowerowych i innych terenów publicznych oraz przystanków komunikacyjnych i koszy ulicznych,
- nadzór nad bieżącym utrzymaniem zimowym ulic, chodników, parkingów, ścieżek rowerowych i innych terenów publicznych oraz przystanków komunikacyjnych,
- planowanie, zawieranie umów, zlecanie robót i usług, ich nadzór, rozliczanie i odbiory.
- prowadzenie spraw dotyczących obiektów budowlanych znajdujących się na terenach zarządzanych przez Zarząd w tym m.in.: terenów rekreacyjno-sportowych, placów zabaw, boisk, murów historycznych, tablic informacyjnych, ekranów przeciwhałasowych, innych obiektów budowlanych niezwiązanych z drogami, a w szczególności:
- bieżąca kontrola stanu obiektów budowlanych,
- utrzymanie obiektów w należytym stanie technicznym i w czystości,
- przygotowywanie umów o wykonawstwo, zlecenie robót i usług,
- nadzorowanie, rozliczanie i odbiory (w tym gwarancyjne),
- sporządzanie informacji z realizacji bieżących zadań,
- prowadzenie ewidencji obiektów wraz z ich aktualizacją,
- nadzór i bieżące utrzymanie kanałów technologicznych,
- prowadzenie spraw dotyczących zniszczenia mienia ZDiT utrzymywanego lub zarządzanego przez Dział i dochodzeniem odszkodowań od ustalonych sprawców, względnie ich ubezpieczycieli,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
Do zakresu zadań Działu należy w szczególności:
- opiniowanie na etapie opracowywania projektów: decyzji o warunkach zabudowy, decyzji lokalizacji celu publicznego, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
- opiniowanie i prowadzenie spraw związanych z gospodarką gruntami w pasie drogowym dróg publicznych i wewnętrznych,
- opiniowanie podziałów geodezyjnych i układów komunikacyjnych,
- opiniowanie, wydawanie decyzji i postanowień dotyczących dokumentacji projektowych infrastruktury technicznej projektowanej w pasie drogowym i w pasie drogi wewnętrznej,
- branżowe uzgadnianie dokumentacji projektowej oraz udzielanie zgody na dysponowanie terenem w celu przeprowadzenia uzgodnień i uzyskania decyzji wymaganych prawem budowlanym na realizację zjazdów z dróg, dróg tymczasowych, przebudowę oraz rozbudowę dróg, parkingów, ciągów pieszo-jezdnych i chodników na terenach będących w zarządzaniu i administracji ZDiT.
- wydawanie warunków technicznych i wytycznych projektowych dla opracowania dokumentacji projektowych zadań inwestycyjnych i remontowych realizowanych przez ZDiT i Urząd Miejski w Koszalinie,
- wydawanie warunków technicznych na umieszczenie infrastruktury telekomunikacyjnej w kanale technologicznym,
- udział w pracach w Zespole ds. Koordynacji i Usytuowania Projektowanych Sieci Uzbrojenia Terenu,
- udział w pracach Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej,
- wydawanie oświadczeń o dostępie do drogi publicznej,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
Do zakresu zadań Działu należy:
- badanie i analiza potrzeb przewozowych w publicznym transporcie zbiorowym, z uwzględnieniem potrzeb osób niepełnosprawnych i osób o ograniczonej zdolności ruchowej,
- realizacja i aktualizacja planu transportowego,
- zapewnienie odpowiednich warunków funkcjonowania publicznego transportu zbiorowego,
- określanie sposobu oznakowania środków transportu wykorzystywanych w przewozach o charakterze użyteczności publicznej,
- negocjacje stawek opłat za korzystanie przez operatorów i przewoźników z przystanków komunikacyjnych i dworców, których właścicielem albo zarządzającym nie jest jednostka samorządu terytorialnego, zlokalizowanych na liniach komunikacyjnych na obszarze właściwości organizatora,
- przygotowywanie wykazu przystanków komunikacyjnych i dworców, których właścicielem lub zarządzającym jest jednostka samorządu terytorialnego, udostępnianych dla operatorów i przewoźników oraz warunków i zasad korzystania z tych obiektów, do określenia w drodze uchwały przez organ,
- określanie przystanków komunikacyjnych i dworców, których właścicielem lub zarządzającym nie jest jednostka samorządu terytorialnego, udostępnianych dla wszystkich operatorów i przewoźników oraz informowanie o stawce opłat za korzystanie z tych obiektów,
- wydawanie zezwoleń na korzystanie z przystanków komunikacyjnych i dworców, których właścicielem lub zarządzającym jest jednostka samorządu terytorialnego,
- przygotowanie i przeprowadzenie postępowania prowadzącego do zawarcia umowy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego, zawieranie umowy, negocjowanie i zatwierdzanie zmian do umowy,
- przygotowywanie propozycji opłat za przewóz oraz innych opłat, za usługę świadczoną przez operatora publicznego transportu zbiorowego, do ustalenia w drodze uchwały organu,
- ustalanie sposobu dystrybucji biletów za usługę świadczoną przez operatorów w zakresie publicznego transportu zbiorowego,
- zamieszczanie wymaganych prawem ogłoszeń o zamiarze przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia lub bezpośredniego zawarcia umowy,
- ocena i kontrola realizacji usług przez operatora oraz zgodności prowadzonej działalności z obowiązującymi przepisami,
- kontrola przestrzegania zasad, warunków wykonywania publicznego transportu zbiorowego oraz dokumentów związanych z wykonywaniem publicznego transportu zbiorowego,
- współpraca z operatorem przy aktualizacji rozkładów jazdy i podawanie ich do publicznej wiadomości,
- analiza realizacji zaspakajania potrzeb przewozowych,
- uzgadnianie zmian w przebiegu istniejących linii komunikacyjnych,
- zatwierdzanie rozkładów jazdy oraz ich aktualizacji w przewozach wykonywanych na podstawie potwierdzenia zgłoszenia przewozu,
- współpraca z operatorem w zakresie administrowania systemem informacji dla pasażera,
- ustalanie sposobu wykonywania kontroli biletów,
- podawanie do publicznej wiadomości sprawozdań wymaganych prawem oraz przekazywanie wymaganych prawem informacji dotyczących publicznego transportu zbiorowego,
- budowa, przebudowa, remont przystanków komunikacyjnych, wiat przystankowych i innych budynków dla pasażerów,
- rozpatrywanie skarg i reklamacji na operatora w związku z realizacją przewozów,
- rozpatrywanie skarg na przewoźnika lub podmiot zarządzający dworcem,
- prowadzenie spraw związanych z finansowaniem publicznego transportu zbiorowego, w szczególności weryfikacja i wypłata operatorowi rekompensaty,
- współpraca z gminami, które powierzyły Miastu Koszalin wykonywanie zadania w zakresie organizacji transportu publicznego,
- prowadzenie spraw dotyczących wydawania oraz cofania przewoźnikom potwierdzenia zgłoszenia przewozów oraz wydawania operatorowi zaświadczeń o uprawnieniu do wykonywania publicznego transportu zbiorowego.
- prowadzenie spraw dotyczących zniszczenia mienia ZDiT utrzymywanego lub zarządzanego przez Dział i dochodzeniem odszkodowań od ustalonych sprawców, względnie ich ubezpieczycieli,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
Do zakresu zadań stanowiska ds. zamówień publicznych należy w szczególności:
- sporządzanie zbiorczych planów zamówień publicznych na roboty budowlane oraz dostawy i usługi,
- sporządzanie planu postępowań o udzielenie zamówień, ich aktualizacji oraz publikowanie,
- sporządzanie rocznego sprawozdania z udzielonych zamówień i przekazanie Prezesowi Urzędu,
- przekazywanie ministrowi właściwemu do spraw transportu informacji za poprzedni rok o liczbie i kategoriach pojazdów objętych zamówieniami o wartości równej lub przekraczającej progi unijne, w tym o pojazdach elektrycznych, pojazdach napędzanych wodorem oraz pojazdach napędzanych innymi paliwami alternatywnymi.
- przygotowywanie projektów zarządzeń Dyrektora w sprawach dotyczących zamówień publicznych,
- uczestnictwo w komisjach przetargowych, a w szczególności publikacje ogłoszeń, prowadzenie dokumentacji postępowania, opracowywanie Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na podstawie wniosków o rozpoczęcie postępowania, wydawanie Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, zawiadamianie o wynikach postępowania i zawartych umowach,
- weryfikowanie pod względem formalnym projektów dokumentów przygotowywanych przez osoby wykonujące czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia z Działów merytorycznych,
- udzielanie wyjaśnień pracownikom Działów przy opracowywaniu projektów dokumentów do postępowania w ramach kompetencji tych Działów,
- prowadzenie rejestru zamówień publicznych,
- występowanie w imieniu ZDiT do Urzędu Zamówień Publicznych,
- prowadzenie zbiorczej sprawozdawczości z udzielonych zamówień publicznych,
- upowszechnianie wykładni prawnych Urzędu Zamówień Publicznych i orzeczeń sądowych, dotyczących zamówień publicznych.
- obsługa elektronicznych zamówień publicznych (e-zamówienia),
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.