Organizacja Strefy Płatnego Parkowania

W Koszalinie zgodnie z art. 13b ust. 3,4,5 i art. 13f Ustawy o drogach publicznych Uchwałą Rady Miejskiej nr XV/185/2011 z dnia 27 października 2011 r. wprowadzono:

  • strefę płatnego parkowania,
  • wysokość opłat pobieranych w związku z parkowaniem,
  • sposób pobierania opłat,
  • wysokość opłaty dodatkowej (za nieuiszczenie opłaty za parkowanie) oraz sposobu jej pobierania.

Opłaty za parkowanie w strefie mają nakłaniać do możliwie najkrótszych postojów w wyznaczonych miejscach. Mogą być wprowadzane na obszarach charakteryzujących się znacznym deficytem miejsc postojowych, jeżeli uzasadniają to potrzeby organizacji ruchu i nie jest w tym względzie wymagana żadna szczególna lokalizacja tych obszarów. Mogą one być wyznaczane zarówno w ścisłym centrum miasta jak i poza tym obszarem. Wprowadzenie opłat za parkowanie jest realizacją prawidłowej polityki transportowej, której celem jest zwiększenie rotacji parkujących samochodów a docelowo ograniczenie dostępności obszarów dla pojazdów samochodowych z preferencją dla komunikacji zbiorowej.

Podstawą wprowadzenia opłat za parkowanie pojazdów samochodowych na drogach publicznych jest art. 13 ust. 1 Ustawy o drogach publicznych, który określa, że korzystający z dróg publicznych są obowiązani do ponoszenia opłat za parkowanie pojazdów samochodowych na drogach publicznych w strefie płatnego parkowania w dni robocze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies w opcjach przeglądarki.

Akceptuję ciasteczka na tej stronie.